Cum Ne Motivam Angajatii ?

Cum Ne Motivam Angajatii ?

Ce functiona inainte nu mai merge.

“Angajatii de astazi nu dau mai mult decat li se permite, stiu ce fac si are sens ce li se cere.”

Ce ii fac pe oamenii nostrii sa se ridice din pat dimineata? Ce ii tranforma brusc in angajati pasionati si motivati? De ce unii sunt automotivati si ii privim mirati, cu intrebarea nerostita, unde pot sa gasesc mai multi ca el sau ea? Sau, si mai mult: cum pot sa-i motivez pe ceilalti din jurul meu?

Nu imi amintesc, din 2000 pana acum sa fi tinut un curs in care macar un leader sa nu isi fi exprimat aceasta asteptare: Vreau sa imi motivez echipa!

In secolul acesta oare mai functioneaza tehnicile de motivare folosite de generatiile anilor ‘60-‘80? Un raspuns usor de intuit acum este Nu.

In cartea sa “Drive”, una dintre cele mai provocatoare si convingatoare carti ale ultimilor ani, Daniel Pink, afirma ca secretul motivatiei si performantei superioare este nevoia de a ne dirija propriile vieti, de a învata si de a deveni mai buni si de a actiona conform unor scopuri in care credem. Daniel Pink analizeaza trei elemente ale adevaratei motivatii – autonomia, perfectionarea si scopul – si ofera solutii inteligente si surprinzatoare pentru punerea lor in practica.

Aceasta carte este rezultatul a patru decenii de cercetare stiintifica asupra motivatiei umane si surprinde schimbarile intre generatii ca o mare prapastie dintre ce spune stiinta si ce continua sa se intample in companiile pe care le conducem.

Pe scurt, pentru oamenii practici:

Despre Autonomie

– daca morcovul si batul, adica “mai multi bani sau te dau afara” functiona in trecut acum nu mai tine cu noile generatii. Nu numai ca se lasa motivati mai greu, dar daca ii dai afara, greu gasesti persoane mai motivate sau capabile.

Despre Perfectionare

– daca pregatirea si scoala profesionala sau superioara era suficienta acum este doar necesara dar insuficienta. Fiecare angajat este important si contribuie la rezultatele companiei. De la operator la agent de vanzari toti angajatii isi aduc un aport la rezultatul final si toti trebuie sa invete continuu pentru a fi productivi si eficienti.

Despre Scop

– daca locul de munca in sine era suficient pentru a asigura motivatia acum scopul angajatului in organizatie este mult mai important. Cel mai bun exemplu este operatorul Toyota care poate opri linia de productie chiar daca fiecare minut costa compania peste $15,000. Rolul operatorului in asigurarea calitatii este cel mai important lucru in Toyota (“Smarter Faster Better”, Charles Duhigg).

Pentru a descoperi cum se pot aplica aceste concepte in companiile pe care le conduceti va invitam la cursul Management Excellence pe 26 si 27 Mai in Bucuresti.

Impreuna cu alti Directori Generali vom gasi raspunsuri la provocari si situatii reale din Romania.

Noi suntem pregatiti.

Google+
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt
ileana