Cum poate o companie sa-si dezvolte un program de training care sa-i sustina strategia

Cum poate o companie sa-si dezvolte un program de training care sa-i sustina strategia

T

rei companii de top ne dezvaluie secretul din spatele succesului lor. Vom analiza Starbucks, Apple si Facebook, branduri puternice care au reusit sa fie rostite de oameni din lumea intreaga. Daca te-ai intrebat vreodata cum au reusit, afla ca fiecare dintre aceste companii a devenit lider in domeniul in care activeaza, pentru ca a mizat pe oamenii sai. In randurile de mai jos, vom vorbi despre cum si-au pus in aplicare strategiile prin intermediul oamenilor si cum i-au ghidat pe acestia spre performanta.

Starbucks, Apple si Facebook sunt trei companii care au investit in traininguri pentru angajatii lor, care sa le sustina, sa le corecteze sau sa le dirijeze activitatea interna.

Cele trei mari companii studiate, confirma importanta si valoarea unui training bine adaptat nevoii companiei si aliniat cu strategia acesteia. Starbucks, Apple si Facebook sunt dovada ca in spatele oricarei companii de succes se afla oameni cu obiective clare, cu viziune si mai presus de orice, cu o pregatire foarte buna in domeniul in care activeaza. Acesti oameni sunt motorul evolutiei organizatiei, astfel incat pentru a avea o strategie sanatoasa de dezvoltare, compania trebuie sa investeasca constant resurse financiare si de timp in pregatirea lor.

Trainingurile reprezinta o investitie eficienta, deoarece persoanele care participa asimileaza un numar mare de cunostinte, intr-un timp scurt, ce pot fi aplicate si ofera beneficii pe termen lung. De exemplu, daca scopul unei cafenele este acela de a crea o experienta cat mai placuta pentru clientii care ii trec pragul, primul pas este sa aiba grija ca cei care ii servesc sa fie zambitori si amabili. Pentru a-si multumi clientii, conducerea cafenelei trebuie sa-si multumeasca in primul rand angajatii.

Un exemplu de strategie care a avut rezultate pozitive, este dat de compania Starbucks. Cercetari facute la solicitarea conducerii companiei, au scos la iveala faptul ca angajatii lantului de cafenele se pierd cu firea in momentul in care au in fata clienti agitati. Odata identificata aceasta problema, s-a gasit si o solutie: un program de training care sa ii ajute pe angajati sa reactioneze pozitiv in acest gen de situatii. Angajatii Starbucks au invatat sa reactioneze mai bine in situatii de stres, sa-si stapaneasca emotiile si sa se bucure de o atmosfera mai buna de lucru.

Daca va intrebati cum reusesc angajatii de la Starbucks sa fie mereu cu zambetul pe buze, raspunsul sta in traininguri intense. Inca din primele zile ale angajarii, acestia sunt angrenati intr-un program de traininguri, care sa ii invete cum sa managerieze relatia cu clientii cafenelei si cu colegii de munca. Abia apoi, angajatii invata sa prepare bauturi, sa-si organizeze spatiul de lucru si sa mentina curatenia. Acest program este implementat in tot lantul de cafenele si, in total, trainingul dureaza trei saptamani, perioada in care angajatii reusesc sa se familiarizeze atat cu produsele, cat si cu misiunea companiei.

Cea mai eficienta forma de dezvoltare a unui training este aceea in care se realizeaza, in prealabil, o analiza a situatiei companiei si o evaluare corecta a angajatilor. Fiecare program de training trebuie sa fie dezvoltat permanent in acord cu nevoile fiecarei companii in parte si cu feedback-ul primit din partea angajatilor.

Apple organizeaza anual traininguri prin care angajatii lor sa descopere beneficiile noilor tehnologii implementate de companie. Asadar, fiecare angajat Apple trebuie sa  participe la un training strict, de 14 zile pe an. Fiind o organizatie dinamica, ce cauta sa se reinventeze permanent, Apple are grija ca angajatii sai sa fie in permanenta conectati si in pas cu evolutia companiei. Astfel, firma si-a consolidat pozitia in topul celor mai mari producatori de tehnologie computerizata. In planificarea trainingurilor Apple, scopul principal este furnizarea de informatii noi cu privire la produsele si serviciile companiei.

Facebook, reteaua de socializare numarul unu in lume, nu avea programe de traininguri in anul 2007. Aceste programe au fost introduse dupa ce conducerea a remarcat faptul ca neintelegerile dintre angajati, in ceea ce priveste realizarea produselor, afecteaza performanta acestora si se transforma intr-o adevarata criza interna. In anul urmator, Facebook a inceput un program intens de training, numit Facebook Bootcamp. Acest program ii invata pe manageri sa seteze asteptari clare pentru angajatii lor, ii ajuta sa gestioneze mai usor eventualele neintelegeri si ii incurajeaza sa caute permanent solutii unice si adaptate fiecarei situatii in parte.

Trainingurile realizate de Facebook nu doar ca imbunatatesc activitatea de zi cu zi in cadrul echipei, dar ajuta la mentinerea unor standarde inalte, la identificarea liderilor interni si la asigurarea unui mentor competent pentru fiecare dintre ei. Pentru o companie precum Facebook, care are un numar mare de angajati tineri, avantajul este ca acestia isi pot asuma usor valorile companiei care ii instruieste, asimileaza repede informatii noi si sunt dornici sa se afirme. Prin intermediul trainingurilor, care dureaza sase saptamani, ei reusesc sa se identifice cu valorile companiei, invata sa faca fata provocarilor la locul de munca si sa-si organizeze prioritatile intr-un mod constructiv.

Trainingurile facute de angajatii companiei Facebook, i-au facut pe acestia mai responsabili, mai organizati si mai dedicati. Acestea vizeaza atat dezvoltarea individului, cat si consolidarea spiritului de echipa.

In concluzie, un program de training eficient trebuie sa se adapteze in functie de strategia companiei si de nevoile sale. El trebuie sa identifice, de la bun inceput, care sunt punctele slabe ale companiei si cum pot fi ele imbunatatite prin intermediul trainingurilor. Avand in vedere exemplele celor trei mari companii studiate: Starbucks, Apple si Facebook, putem intelege importanta trainingurilor constante, ce pot sustine strategia companiei si implicit, dezvoltarea afacerii.

Starbucks a reusit sa se pozitioneze in topul cafenelelor nu doar datorita calitatii produselor, ci si a atmosferei primitoare pe care o creaza angajatii zambitori si amabili.

Apple reuseste sa vina cu noi si noi inovatii in domeniul tehnologiei si sa aiba o echipa capabila sa se adapteze permanent noilor tehnologii, multumita trainingurilor.

Facebook reuseste, prin intermediul trainingurilor, sa imbunatateasca atmosfera din cadrul companiei, sa ii faca pe oameni mai productivi si sa-si perfectioneze echipa.

Daca nu ai implementat inca un program de training in cadrul companiei tale, seteaza-ti obiective masurabile si lasa expertii in traininguri sa iti ghideze angajatii spre succesul pe care il astepti.

Google+
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt
business-motivation