Profil de lider: Madalin Mancila

Profil de lider: Madalin Mancila,

Marketing Manager la Happy Tour Group of Companies

“Echipa este familia mea de la birou”

De la buget de comunicare 0 la Marketing Manager pentru 3 companii de succes, distanta nu este atat de mare cum ne imaginam. O confirma cariera lui Madalin Mancila, marketer la Happy Tour Group of Companies. In ultimii ani, Madalin Mancila s-a concentrat pe dezvoltarea a trei branduri puternice din turism si a castigat peste 10 premii in comunicare cu proiecte dezvoltate in-house.

De ce trebuie sa cititi despre practicile de bussiness ale lui Madalin Mancila? Pentru ca a reusit sa construiasca o echipa performanta printr-o combinatie de responsabilizare si incredere, pentru ca este un trend setter in domeniul sau si pentru ca in spatele fiecarei vacante cumparate de la Happy Tour, Prestige Tours sau Paravion s-a aflat la un moment dat, o actiunea de marketing de-a lui Madalin.

Drumul de la lucrul la inaltime… la o functie inalta

Ce il face pe Madalin diferit de alti manageri? Are incredere in oameni, crede cu convingere intr-o parte pozitiva a fiecarui lucru si este un exemplu de reusita prin munca. In primii ani in campul muncii a fost ospatar, brutar intr-o covrigarie, a facut incasari pe teren pentru o firma de “Cablu TV”, ba chiar a lucrat la propriu la inaltime, pe un santier de constructii de la rafinaria Brazi. Toate experientele acestea l-au ambitionat, l-au ajutat sa se dezvolte si sa ajunga astazi la masa cu cei mai importanti manageri si CEO din Romania.

Primul sau contact cu marketingul in turism a venit acum 8 ani, la o agentie de turism medie, in back office, unde a acumulat o multime de informatii utile cu privire la comunicare si productia campaniilor. Dar mai presus de orice, a inteles de la inceput ca pentru a avea succes in marketing trebuie sa ai curaj sa mergi pe cai nebatatorite. “Am invatat si cum sa fac si cum sa nu fac. La inceput de cariera am avut un GM tanar si vizionar, care a inventat multe noutati in materie de comunicare neconventionala, inclusiv drop mail executat din elicopter cu flyere in forma bancnotei Euro.”

Vanzatori de fericire

Dupa doar 8 luni de la angajarea sa in turism, fondul de investitii GED a prelua compania la care lucra si Madalin a ramas singurul angajat de la Marketing cu buget 0 si responsabilitatea de a lucra singur toate actiunile de promovare, de la concept la design grafic si implementare. Cat a durat aceasta perioada de “one man show”? “Am lucrat asa cam 7-8 luni. Dupa aceea a fost angajata prima persoana. Am devenit o echipa.”

Marketingul lui Madalin nastea in acea perioada un nou brand Happy Tour. Compania a inceput o crestere sanatoasa si investitiile au fost un pas firesc. Happy Tour a cumparat brandul calatoriilor de lux “Travel House”, agentia de turism online Paravion si Prestige Tours, lider pe piata tur operatorilor si s-a transformat rapid in cel mai mare si mai complex grup de turism din Romania. In 2012, Madalin Mancila devenea oficial managerul departamentului de marketing, cu o echipa formata din 6 persoane. In aceasta perioada de dezvoltare, Madalin a castigat cel putin 10 premii in comunicare iar 90% din proiectele premiate au fost construite in-house, cu echipa sa.

Din clipa in care si-a asumat complet rolul de manager, Madalin a renuntat sa se mai implice in partea operationala: “Colegii mei devenisera foarte capabili asa ca am considerat ca rolul meu trebuie sa se schimbe. De atunci petrec mai mult timp sa explic, deleg si sa reprezint echipa in sedintele de management. Sunt autodidact si valorile in care cred sunt: incredere, mediu de lucru bun, dezvoltare, recunoasterea meritelor si responsabilitate.”

“In momentul in care veti reusi sa percepeti feedback-ul mai putin personal ati ajuns la un nivel superior“

Cum a reusit sa-si apropie echipa? “Apreciez oamenii cu care lucrez si le recunosc sprijinul – pentru mine, echipa mea este familia mea de la birou. Suntem uniti, foarte responsabili si comunicam rapid si usor.

Care este reteta lui Madalin Mancila pentru o echipa unita? “Comunicarea eficienta este una din cheile succesului meu si in echipa ne consultam si tinem cont de pareri chiar daca sarcinile noastre nu se intersecteaza. Fiecare dintre noi stim cand trebuie sa stam spate in spate si sa ne sprijinim. Conflictele inevitabile se rezolva prin discutii individuale si incerc sa intervin inainte sa degenereze. Regula mea este urmatoarea: in momentul in care veti reusi sa percepeti feedback-ul mai putin personal ati ajuns la un nivel superior ca echipa. In felul asta, fiecare priveste lucrurile si din perspectiva colegului si incerca sa-i inteleaga motivele. In plus, avem o sedinta saptamanala de barfa in care discutam lejer si glumim cu privire la situatiile de la birou si asta ajuta foarte mult la detensionarea conflictelor. Pentru noi este un obicei drag ca in fiecare vineri sa ne bem cafeaua impreuna, de preferat in afara biroului.”

Ca orice lider de succes, dezvoltarea echipei este un obiectiv important: “Imi incurajez colegii sa fie la curent cu noutatile din domeniu si sa faca networking delegandu-i sa participe la conferinte si seminarii (cred ca media este undeva la 7 evenimente relevante pe an). Cred cu tarie ca putem invata foarte multe de la colegi, de la furnizori si de la profesionistii in marketing din alte domenii. In plus, imi place sa le fac cadou colegilor mei carti care ma influenteza pe mine in bine. Daca ei progreseaza, inseamna ca o parte din misiunea mea este implinita”.

Cand ai o echipa unita, o atmosfera pozitiva de lucru si un lider precum Madalin focusul este 100% performanta. Cum se obtine ea? Pentru echipa lui Madalin Mancila se obtine printr-o munca de echipa in care fiecare are cel putin un obiectiv individual de atins: cum se desfasoara lucrurile mai exact? “Ne strangem, structuram proiectul pe un filpchart, delegam responsabilitatile si in final raportam rezultate. In momentul in care fiecare isi intelege responsabilitatile finalitatea proiectului devine foarte clara si accesibila.”

O zi cu Madalin Mancila

O zi obisnuita pentru marketer-ul Madalin include 3 intalniri pe zi pentru networking de interes pentru Happy Tour. Acesta este sursa lui principala de oportunitati. In relatia cu subordonatii, libertatea si responsabilitatea sunt cuvintele de ordine: “Nu obisnuiesc sa stau in spatele colegilor sa-i verific. Echipa este suficient de responsabila si ma bazez pe sinceritatea lor sa-mi spuna daca au sau nu nevoie de sprijinul meu.”Timpul liber mi-l impart intre familia de acasa si proiectele extra business. Accept cu placere invitatii sa vorbesc despre turism studentilor de la universitati de profil si vorbesc din experienta mea la conferinte din industrie.”



In vinerea in care m-am intalnit cu Madalin sa-i iau interviul, tocmai incheiase “sesiunea saptamanala de barfa cu echipa” si avea un aer foarte degajat, care mi-a dat sentimentul ca este un manager care are mereu controlul lucrurilor. Si din discutie am realizat ca asa si este si ca secretul sta intr-o combinatie de cunostinte solide si lidership eficient. In incheierea intalnirii noastre l-am rugat sa transmita un mesaj managerilor din Romania si ideea lui a fost urmatoarea: “Sa participe activ, nu doar declarativ, la dezvoltarea oamenilor din jurul lor. Sa nu uite ca liderul adevarat este cel care vine la echipa nu cel care cheama subordonatii la el.”

Google+
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt
hero-barfaleadership-arena1