Trenduri pe piata globala in motivarea angajatilor

Trenduri pe piata globala in motivarea angajatilor

M

otivatia este cea mai importanta forta care impinge si concentreaza actiunile fiecaruia dintre noi spre succes. Intr-o economie de piata dinamica, nivelul de motivare al angajatilor unei companii determina progresul acesteia. Asa ca, in secolul XXI, liderii din afaceri trebuie sa-si asume o misiune importanta: aceea de a-si motiva angajatii spre performanta.

Tot mai multe companii realizeaza necesitatea de a le trezi angajatilor dorinta de a contribui cat mai mult la succesul companiei. Dar unde ne situam acum? Conform unui studiu realizat de cei de la Aon Hewitt, se pare ca 4 din 10 angajati nu sunt motivati de angajatorii lor sa faca performanta. Un procent atat de mare ridica anumite intrebari. Ce s-ar intampla daca toti angajatii ar fi determinati sa evolueze la locul de munca? Cum ar arata bilanturile unei companii care ar reusi sa inteleaga asteptarile fiecarui angajat si sa-l motiveze corespunzator?

Conform studiului condus de Aon Hewitt, gradul de motivare al angajatului este influentat de o multime de factori: mediul de lucru, echipa cu care colaboreaza, abordarea managerului, gradul de incarcare, politica companiei, oportunitatile si beneficiile pe care le primesc. Asa ca trebuie sa privim nevoile fiecarui angajat in ansamblu, dar sa incercam sa aducem imbunatari separate, fiecarui detaliu care ar putea sa sporeasca motivatia angajatilor.

Studiul a analizat modul in care angajatii motivati contribuie la performanta financiara a companiei din care fac parte si a dezvaluit o puternica corelatie intre cele doua. Cu toate ca este firesc ca motivatia angajatilor sa se traduca intr-o imbunatatire a performantelor, efectul nu este imediat, ci este nevoie de timp pentru a cuantifica efortul de motivare al angajatilor in rezultate financiare masurabile.

Studiul facut pe 94 de companii a dezvaluit, totusi, ca odata motivati, angajatii determina o crestere financiara de 0,6 %. Cu alte cuvinte, daca o companie reuseste sa motiveze 5% dintre angajati va beneficia de o crestere de 3% in vanzari.

Managerii trebuie sa-si adapteze politica interna de motivare a angajatilor in functie de departamente, de varsta angajatilor si de aspiratiile personale ale fiecarui angajat, astfel incat sa determine un comportament productiv. Acestia au cea mai mare influenta in cresterea si mentinea motivatiei angajatilor la un nivel inalt. Motivatia poate sa fie de orice natura. Cel mai mare grad de satisfactie in randul angajatilor este dat de recompensele financiare, dar pe langa partea pecuniara, angajatii trebuie sa fie recompensati si prin alte forme. Provocarea liderilor dintr-o companie este sa defineasca si o serie de factori de motivare, ce merg dincolo de salarizare si se refera la valori, dezvoltare personala, imbunatatirea mediului de lucru, autonomie, oportunitati de invatare etc.

Conform studiului Aon Hewitt, cei mai motivati angajati sunt cei din departamentele de marketing si vanzari, in timp ce gradul cel mai mic de motivare se gaseste in randurile specialistilor in tehnologie informationala, care sunt motivati doar in proportie de 50%.

Studiul demonstreaza ca in functie de generatia din care fac parte, angajatii au diferite profiluri si necesitati. Studiul a analizat angajatii in functie de categoria din care fac parte: baby bloomers, generatia x si Millenials. „Baby Boomers” este categoria celor nascuti dupa al Doilea Razboi Mondial, intre 1946 si 1964 si sunt cei mai motivati angajati, in procent de 65%. Ei sunt interesati in principal de reputatia companiei, termenii de angajare, atmosfera de lucru si de salariul. Generatia „X”, reprezentata de persoanele nascute in perioada 1964 – 1978, este motivata in proportie de 58%. Pentru ei este importanta recunoasterea contributiei la progresul companiei, procedurile interne si remunerarea echitabila. Cat despre generatia “Millenials”, cei mai noi pe piata muncii, gradul de motivare este de 55%. Pentru tinerii nascuti dupa 1979, motivarea este determinata de un salariu bun, de o reputatie buna a companiei si de o comunicare interna corecta.

Totul porneste de la o buna comunicare a liderului cu angajatul pe care doreste sa-l motiveze. Primul trebuie sa inteleaga perfect nevoile angajatului, sa i le satisfaca si sa-i ofere posibilitatea de a se dezvolta in interiorul companiei. Atunci cand o companie reuseste sa-si faca angajatii sa se simta importanti si acestia, la randul lor, isi vor da interesul de a contribui la importanta companiei pe piata.

Google+
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt
cum-poate-o-companiebusiness-eficienta