Carrefour România și Asociația InspirAction anunță primele școli câştigătoare în cadrul proiectului educațional „Gesturi mici pentru practici mari”

  • Peste 910.000 de donațiiAct for Good realizate de utilizatorii aplicației digitale Carrefour România pentru cele 18 instituții de învățământ participante;
  • 938 de donațiipentru primele 7 instituții câştigătoare;
  • Celelalte 11 instituții de învățământ  rămân în competiție până la 30

București, 1 august 2024:Carrefour România și Asociația InspirAction anunță rezultatele etapei curente a programului educațional „Gesturi mici pentru practici mari”. Șapte instituții de învățământ au fost selectate ca finaliste în această etapă, marcând un pas important în promovarea sustenabilității în mediul educațional românesc.


Aceste școli vor beneficia de un pachet complex de sprijin, care include atât beneficii educaționale, precum organizarea unor sesiuni speciale de educație în economie circulară, oferind elevilor şi profesorilor oportunitatea de a se implica în construirea unui viitor sustenabil, cât şi dotarea instituțiilor de învățământ cu sisteme fotovoltaice de ultimă generație. Investițiile în tehnologie verde nu doar că vor reduce semnificativ amprenta de carbon a școlilor, ci vor servi și ca instrument educațional practic, demonstrând beneficiile și funcționalitatea energiei regenerabile.

În fruntea clasamentului școlilor finaliste se află Școala Gimnazială Podgoria, urmată îndeaproape de Școala Gimnazială „Gheorghe Lazăr”.

Competiția rămâne deschisă pentru încă 11 școli, care își mențin punctajele şi vor putea acumula în continuare donații de puncte Act For Good și ambalaje reciclate prin sistemul SGR în aplicația digitală Carrefour România. Acestea continuă cursa până la finalul lunii septembrie, când vor fi anunțate următoarele șapte unități de învățământ ce vor fi recompensate.

Ajuns la cea de-a doua ediție, programul „Gesturi mici pentru practici mari” și-a demonstrat deja eficacitatea și impactul educațional. Până în prezent, un număr de peste 2.400 de elevi au beneficiat de sesiuni educative specializate, focalizate pe principiile economiei circulare și energiei regenerabile. Aceste cursuri au fost susținute cu dedicare de 116 cadre didactice voluntare, subliniind angajamentul comunității educaționale față de sustenabilitate. Mai mult, succesul ediției precedente se reflectă în dotarea a șase instituții de învățământ cu sisteme fotovoltaice, marcând începutul unei transformări tangibile în infrastructura școlară.

Ediția curentă reprezintă un salt calitativ în ceea ce privește implicarea comunității. Carrefour România a introdus o inovație, prin intermediul aplicației Carrefour, secțiunea Act For Good, transformând experiența de cumpărături într-un act de responsabilitate socială. Acum, fiecare client Carrefour are oportunitatea de a deveni un susținător activ al educației sustenabile, putând dona punctele acumulate prin cumpărături sau reciclare către școlile participante la concurs.

Rezultatele din primele două luni sunt remarcabile: s-au înregistrat peste 910.000 de donații din partea a mai mult de 3.500 de utilizatori ai aplicației Carrefour. Printre donații s-au numărat și peste 119.000 de ambalaje reciclate prin sistemul SGR.

Alina Gamauf, Membru în Comitetul Executiv al Carrefour România, a declarat: „Suntem profund impresionați de mobilizarea extraordinară a comunităților locale și de dorința manifestată de clienții Carrefour de a contribui la un viitor sustenabil. Programul ‘Gesturi mici pentru practici mari’ nu doar că subliniază importanța acțiunilor individuale, ci evidențiază și rolul esențial pe care educația și economia circulară îl joacă în formarea unei noi generații de cetățeni responsabili. Dorim să aducem mulțumiri tuturor celor implicați și să încurajăm continuarea acestui efort colectiv pentru un impact durabil.”

Școala Gimnazială Podgoria, din județul Buzău, clasată pe primul loc cu 123.723 donații, s-a remarcat printr-o mobilizare exemplară a comunității. Directorul școlii, Sofron Carmen, a explicat: „Având o comunitate școlară medie, de aproximativ 240 de elevi, am reușit să extindem impactul inițiativei noastre mult dincolo de granițele școlii. Am implicat activ nu doar propria noastră instituție, ci am reușit să atragem și susținerea Primăriei, a Inspectoratului Școlar și a altor entități din zonă, pentru a optimiza procesul de reciclare a recipientelor SGR. Am dezvoltat o campanie de informare valorificând la maximum potențialul rețelelor sociale și al grupurilor de părinți. Această colaborare intersectorială a amplificat considerabil eficiența eforturilor noastre. Rezultatele acestei mobilizări ample nu au întârziat să apară. Am observat o creștere constantă și semnificativă a punctajului nostru zilnic, ceea ce a generat un sentiment profund de realizare și unitate în întreaga noastră comunitate.”

Programul „Gesturi mici pentru practici mari” se dovedește a fi un pilon esențial în promovarea sustenabilității și a educației ecologice în școlile din România. „Parteneriatul nostru cu Carrefour transformă instalarea panourilor fotovoltaice în școli într-un proiect comunitar cu impact multiplu. Reducem amprenta de carbon, oferim educație practică despre sustenabilitate și generăm economii care vor susține noi inițiative ecologice. Totodată, prin aplicația Carrefour, fiecare client Carrefour devine un contribuitor activ la această schimbare, demonstrând puterea acțiunilor colective în promovarea unui viitor sustenabil în educație”, a declarat Simona Paraschiv, președintele Asociației InspirAction.

Participarea la programul „Gesturi mici pentru practici mari”  este deschisă tuturor, prin câțiva pași simpli:

  1. Descărcarea aplicației Carrefour din Google Play sau App Store.
  2. Reciclarearecipientelor PET, sticlelor și dozelor compatibile cu Sistemul Garanție-Returnare la automatele de reciclare din magazinele Carrefour.
  3. Scanarea tichetelor de reciclare în aplicația Carrefour.
  4. Donarea de puncte Act for Goodși înregistrarea gestului de reciclare.

Despre Carrefour România

Carrefour România le oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături. Singurul retailer omnichannel din România, Carrefour le oferă clienților experiențe de cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a caselor de marcat Self Service, în magazine, prin serviciile de online shopping cu livrare acasă, prin BRINGO și Glovo sau cu opțiunea Click & Collect de pewww.carrefour.ro.

Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la aproximativ 450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top certificat (2023, 2024)pentru peste 17.000 de angajați.

Compania susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc, Creștem România BIO, Grădina Noastră și Poftim Brânză Românească sau Plata cu PET. Platforma Act For Good transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.

Carrefour România operează în România prin cinci entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operational SRL, Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.

Despre Asociația InspirAction

Este o organizație formată din oameni care contribuie la educația adolescenților din România, astfel încât aceștia să devină adulți responsabili, încrezători și împliniți. Desfășoară programe care dezvoltă competențe necesare pentru o viață sănătoasă (mental, emoțional și fizic). În același timp, lucrează și cu părinții și profesorii lor pentru maximizarea rezultatelor dorite. Scopul Asociației InspirAction este să inspire un milion de tineri, părinți și profesori din România să devină o variantă mai bună a lor.

www.inspiraction.ro

Previous post Paolo Pompei a fost numit Președinte și CEO al Nokian Tyres plc, urmând să-şi înceapă activitatea cel târziu pe 1 ianuarie 2025
Next post Primul serial de comedie din lume cu tema de mediu se va filma in Romania